Når dit yacht charter ikke får medvind

Når dit yacht charter ikke får medvind
25-01-2018

For mange lyder en chartret yacht i Middelhavet som en drømmeferie. Det betaler sig dog altid, hvis du tager dig tid til at finde en god lokal udbyder, som kan tager sig af de problemer som muligvis opstår. Når du rejser udenlands uden kendskab til det lokale sprog og de lokale normer, kan regler og procedurer hurtigt ændre drømmen til et mareridt. Som det følgende casestudie vil demonstrere, kan det derfor spare dig både tid, penge og frustrationer, at vælge en udlejer med et godt omdømme.

Vores casestudie: langt hjemmefra

Sidste sommer bød vi et par fra Amerika velkomment, som havde bestilt en sejlferie igennem vores firma. De chartrerede en gulet fra Kotor i Montenegro til Split i Kroatien i en uge. Imens parret glædede sig til deres drømmeferie på Middelhavet, var de uvidende om en ændring i den Kroatiske lov om licens for chartrer, som imidlertid betød at bådejeren af deres chartre ikke fik sin licens. Den nye lov påkrævede bådejere en speciel tilladelse til at fragte passagerer fra Montenegro til Kroatien. Ejeren søgte om tilladelse fra ministeriet i Kroatien, men fik desværre afslag. Alt dette blev vi først gjort opmærksom på tre dage før starten af udlejningsperioden. Hvad fulgte var et mindre logistisk mareridt, som kunne have endt som stor skuffelse for vores Amerikanske kunder. Vi tog imod udfordringen uden skrupler, og tog ansvar for at finde den bedste løsning på situationen.

Den bedste service

Med stor indsats fik vores team justeret rejsen til alle parters tilfredsstillelse. Det lykkedes os at rekonstruere chartreugen efter vores kunders ønske, og forhandle en ny aftale med den lokale udlejer. Uden ekstra omkostninger arrangerede vi tre dages sejlads i Montenegro, efterfulgt af 4 dages sejlads på en luksuriøs gulet i Kroatien så parret kunne fortsætte deres rejse til Split. Vi fandt en lokal Kroatisk udlejer, og tog os af alt papirarbejde samt al kommunikation med lokale bådejere og udbydere. En opgave, som ville have været svær for vores gæster at løse på egen hånd, uden kendskab til det lokale sprog og den nye lov.

En lykke slutning

Hvis ikke vi havde haft kompetencerne til at forhandle med vores kollegaer i Montenegro, havde parret muligvis ikke haft mulighed for at gennemføre den tur, som de havde glædet sig til. Vi lagde al indsats ind på at opfylde vores gæsters ønske, og til slut lykkedes det hele.

Så før du bestiller din chartreferie, sørg for at undersøge dit udlejningsfirma, og tjek at de er kompetente til at tage sig af de problemer som nu og da opstår.


0 Kommentarer

Efterlad en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret *
Navn: *

Email: *

Websted:


Kommentar: Note: HTML er ikke oversat!

Indtast koden i boksen nedenfor:



LUCE
10%
04-08-2018 - 11-08-2018
Senge: 6+2
1.700€ 1.530€/ 7 dage
per person 191€/ 7 dage
Kab.: 3 / WC: 1
Beliggenhed: MURTER
DIAZ
15%
Elan 36 2003
04-08-2018 - 18-08-2018
Senge: 6+2
1.910€ 1.624€/ 7 dage
per person 203€/ 7 dage
Kab.: 3 / WC: 1
Beliggenhed: Sukošan
RUFUS
30%
Elan 45 2003
04-08-2018 - 11-08-2018
Senge: 8+2
2.940€ 2.058€/ 7 dage
per person 206€/ 7 dage
Kab.: 4 / WC: 2
Beliggenhed: Sukošan